Setup
De twaalf kaarten worden in de juiste stapels geschud bij aanvang van het spel.
Spelverloop
Wanneer je een personage koopt van deze uitbreiding, zie je het slotje linksonder. Dit betekent dat deze kaart een eenmalige eigenschap kan acitveren.
Als men zo'n kaart koopt legt men een sleutel op deze kaart. Je mag tijdens je beurt slechts één zo'n kaart activeren, en je mag een kaart doorheen het spel één keer activeren. Als je dat doet, verwijder je de sleutel van de kaart. Je mag de eigenschap gebruiken in de volgende gevallen:
Net voor je een sleutel betaalt om de boodschapper te activeren;
Nadat je een sleutel hebt betaald;
Op het einde van je beurt, na het aanvullen van de rijen.
Daarnaast bieden deze kaarten nog extra manieren om punten te scoren op het einde van het spel. Deze verschillende eigenschappen gelijken op de iconografie van het oorspronkelijke spel, maar staan ook uitgelegd in het regelboek.
Heb je de eigenschap niet gebruikt? Dan mag je die bij je totaal aantal sleutels leggen en telt die mee als een extra punt.
Conclusie / Onze Mening
Deze kleine uitbreiding biedt een aantal nieuwe kaarten en nieuwe manieren om punten en munten te scoren. Dat is echter niet de hoofdbrok van deze kaarten, want je kan ze gebruiken doorheen het spel door hun eigenschappen slim te activeren.