Spellengigant asmodee viert 30ste verjaardag met nieuwe merkidentiteit - “Inspired by players”

Een frisse look die niet alleen moderner oogt, maar vooral dichter bij de spelers staat.

Asmodee, de wereldwijde koploper in de bordspellenwereld, viert zijn 30e verjaardag met een gloednieuwe merkidentiteit. Een frisse look die niet alleen moderner oogt, maar vooral dichter bij de spelers staat. Een merkidentiteit die levendig, zichtbaar en consument gericht is, geïnspireerd op en door de spelers.

Sinds 1995 is asmodee een pionier in het bedenken en verspreiden van bordspellen. Denk aan klassiekers als Ticket to Ride®Dobble®/Spot it®7 WondersAzulSTAR WARS™: Unlimited en nog talloze andere titels die huiskamers, speeltafels, spellenkasten en speelzolders veroverden. Asmodee België, gegroeid uit het voormalige Hodin, maakt sinds 2008 deel uit van de Franse groep en opereert vanuit Kortenberg.

Tabletop games, of bordspellen, boeien meer spelers dan ooit en asmodee is een van de drijvende krachten hierachter. In februari 2025 ging het bedrijf naar de beurs, en deze nieuwe merkidentiteit markeert het volgende hoofdstuk: een sterk, zichtbaar consumentenmerk worden dat rechtstreeks verbinding maakt met spelers overal ter wereld én het onderstrepen van asmodee’s reputatie op het gebied van kwaliteit en innovatie.

“Onze missie is eenvoudig maar krachtig: mensen samenbrengen rond betekenisvolle momenten via onze spellen – en élke speler vieren,” zegt Thomas Kœgler, CEO van asmodee. “In die 30 jaar zijn we flink gegroeid, maar ons merk was niet altijd zichtbaar voor de spelers zelf. Met deze evolutie willen we dat veranderen – en van asmodee een naam maken die wereldwijd herkend, vertrouwd, geliefd en gezocht wordt door spelers.”

Inspired by Players

De nieuwe branding, ontwikkeld in samenwerking met het Franse agency Carré Noir – het designbureau van Publicis Groupe – zet spelers centraal in het verhaal. Daarmee luidt asmodee een spannend nieuw hoofdstuk in van zijn 30-jarige reis. De nieuwe tagline, “Inspired by Players”, weerspiegelt deze frisse positionering. Met 21 studio’s en een catalogus van meer dan 400 spellen, blijft asmodee de grenzen van bordspellen verleggen door elk jaar opnieuw innovatieve, bekroonde én en succesvolle games uit te brengen.

De rebranding van asmodee is erop gericht om de spel en speelervaring voor het publiek te vereenvoudigen en te versterken. Door het merk-ecosysteem te verenigen, stroomlijnt het bedrijf zijn interne én externe communicatie. Het wordt voor iedereen die deel uitmaakt van de spelervaring eenvoudiger om in verbinding te gaan met het merk asmodee. De juiste keuze, volgens Bert De Smet, directeur van asmodee België:

“Ik ben tevreden dat we er als groep vanaf nu bewust voor kiezen om actief met ons merk naar buiten te komen. Het aanbod gezelschapsspellen in België is overweldigend. Dankzij de nieuwe merkidentiteit wordt het voor spelers gemakkelijk om onze spellen te herkennen. Het logo stelt hen - nog voor ze het spel gekocht of gespeeld hebben – gerust dat het een kwalitatief spel is met mooie designs. Een soort van garantie voor uren quality time en spelplezier.”

Met deze evolutie versterkt asmodee de positie als marktleider in de wereld van bordspellen – én als creatieve krachtpatser die spelers nóg sterker betrekt, inspireert en verrast.

23 views
Over ons

Welkom bij Spellendreef - dé plek waar bordspellen tot leven komen! 🎲✨

Ben je gepassioneerd door strategie, dol op dobbelen, of gewoon gek op gezellige spelavonden met vrienden en familie? Dan ben je hier aan het juiste adres! Op ons kanaal dompelen we je onder in de magische wereld van bordspellen. Van de klassiekers die iedereen kent en liefheeft tot de nieuwste hits en verborgen juweeltjes die wachten om ontdekt te worden.

Bij Spellendreef geloven we dat bordspellen meer zijn dan alleen een tijdverdrijf; ze zijn een manier om te verbinden, te leren, en natuurlijk, heel veel plezier te hebben.

Wat maakt ons uniek? Onze toewijding aan diepgaande en eerlijke spelrecensies, spannende unboxings, praktische speeltips en strategieën, en exclusieve specials.

🎲 Connecteer met ons op Sociale Media! 🌐

🎥 YouTube: Abonneer je op ons YouTube-kanaal voor boeiende recensies, unboxings en speelsessies.

📸 Instagram: Laat je inspireren door de foto's van onze bordspelmomenten op Instagram.

👍 Facebook: Volg onze pagina voor updates, discussies en leuke content.